معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
 
EnAr ورود 0

در راستای ایجاد دانشگاه های نسل جدید و طرح تحول آموزش معاون آموزشی وزارت علوم از دانشگاه هرمزگان بازدید کرد

معاون آموزشی وزارت علوم از دانشگاه هرمزگان بازدید کرد و در جمع دانشگاهیان دانشگاه هرمزگان در نشستی به تبیین اهداف وزارت علوم در بحث ایجاد دانشگاه های نسل جدید و طرح تحول آموزش عالی پرداخت.

دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه هرمزگان گفت: جدا سازی هیات امنا دانشگاه های در حال توسعه و کم برخوردار از دانشگاه های بزرگ، کار مهم و ارزشمندی است که در جهت عدالت محوری در حوزه آموزش عالی انجام شده است.
دکتر عمو عابدینی در ابتدای حضور در دانشگاه هرمزگان به زیارت مزار شهدای گمنام پردیس دانشگاه رفت و با ذکر فاتحه با آرمان های شهدا تجدید پیمان کرد و از زیرساخت های پردیس این دانشگاه بازدید نمود.
وی سپس در جمع دانشگاهیان دانشگاه هرمزگان در نشستی به تبیین اهداف وزارت علوم در بحث ایجاد دانشگاه های نسل جدید و طرح تحول آموزش عالی پرداخت.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بحث عدالت بسیار مهم است و مقام معظم رهبری مدظله العالی فرموده اند ما در گام اول انقلاب بسیار کار کرده ایم و خمیر مایه گام دوم انقلاب علم، پژوهش و دانش است.
دبیر طرح تحول آموزش عالی با اشاره به این که اصل جریان گام دوم انقلاب تمدن سازی است، ادامه داد: رهبری انقلاب به وضوح اشاره می کنند به این که در چهل ساله اول انقلاب کار های بسیار ارزشمندی در حوزه علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان انجام گرفته است و این موفقیت ها به واسطه تلاش محققان و دانشگاهیان ما حاصل شده است.
وی افزود: در طرح دانشگاه تمدن ساز باید از خود پرسید، آیا دانشجویی که تربیت کرده ایم مشکل جامعه را حل می کند و آیا جوابگوی چالش های منطقه ای خواهد بود؟ به همین منظور باید واحد های دانشگاهی با واحد های عملی و صنعتی آمیخته شده تا دانشگاه در مسیر تحول گام بردارد.
معاون آموزشی وزیر علوم در این نشست با اشاره به وجود دریا  گفت: فن آوری نه به این معنا که در حوزه آب دستگاه های مختلف مانند تصفیه آب و غیره را به منطقه بیاوریم بلکه باید توسط دانشگاه ماموریت محور به روز رسانی شود و با این فناوری کاری کنیم که دانشجویان از نقاط مختلف دنیا دوره های تخصصی خود را با افتخار در این دانشگاه بگذرانند.

4   2
بازدید امروز: 1    بازدید کل: 2959
captcha