دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

رئیس دانشگاه هرمزگان؛دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه جهت تعاون دانشگاهی و اجرای سیاست‌های مأموریت گرایی وزارت عتف برنامه دارد و این همایش آغازی برای مرجعیت علمی توسط دانشگاهی که در کنار دریا قرارداد است

دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه جهت تعاون دانشگاهی و اجرای سیاست‌های مأموریت گرایی وزارت عتف برنامه دارد و این همایش آغازی برای مرجعیت علمی توسط دانشگاهی که در کنار دریا قرارداد است

در اولین همایش بین المللی علوم دریایی با رویکرد نوآوری در اکوسیستم های آبی با تکیه بر اقتصاد دریا پایه به میزبانی دانشگاه هرمزگان مطرح شد:

دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه جهت تعاون دانشگاهی و اجرای سیاست‌های مأموریت گرایی وزارت عتف برنامه دارد و این همایش آغازی برای مرجعیت علمی توسط دانشگاهی که در کنار دریا  قرارداد است.

دکتر محمدصادقی، رئیس دانشگاه هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم خدمت دکتر نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه تهران، دکتر تاجبخش معاون وزیر راه و‌شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی، معاون سازمان سنجش، ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رییس پردیس کیش دانشگاه تهران و سایران در اولین همایش علوم دریایی گفت: یکی از بحث‌های اساسی بشر از آغاز، زیستن در دریا بوده است و با اندک واکاوی رویکردها در حوزه دریا می‌بینیم که جامعه بشری توانست در سال ۱۹۸۲ در کنوانسیون، خودش را به شکلی تنظیم کند که بر مولفه حاکمیت و مالکیت این موضوع  را نهادینه کند.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: آنچه امروز از آن به عنوان اقتصاد دریاپایه یاد می‌کنیم ریشه آن در حقوق بین الملل است. جنگ رژیم‌ها سبب شده که اقتصاد دریاپایه مطرح شود. وی افزود: اگر از اقتصاددریا پایه که محصول جنگ قواعد است یاد کنیم باید بپذیریم که چاره کار این است که همچنان گفتمان و نشست هایی داشته باشیم. 

صادقی گفت: دانشگاه هرمزگان برحسب ماموریت ها و تکالیت ملی بر مزیت‌های نسبی استان متمرکز است. همچنین دانشگاه هرمزگان دانشگاهی ماموریت گرا در حوزه حقوق دریایی و‌اقتصاد دریاپایه است. وی با بیان اینکه دانشگاه هرمزگان قطب علمی اقتصاددریا پایه است، گفت: اگر دانشگاه هرمزگان میزبان شماست  به این جهت که ساحلی ترین و دریایی ترین استانِ کشور، هرمزگان است.

بازدید امروز: 2    بازدید کل: 822