دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران و رئیس همایش بین‌المللی علوم دریایی مطرح کرد؛ ضرورت ایجاد پارک‌های علم و فناوری دریایی

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران و رئیس همایش بین‌المللی علوم دریایی مطرح کرد؛ ضرورت ایجاد پارک‌های علم و فناوری دریایی

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران در همایش بین‌المللی علوم دریایی با رویکرد نوآوری در اکوسیستم‌های آبی با تکیه بر اقتصاد دریا پایه که با همکاری دانشگاه هرمزگان برای نخستین بار برگزار شد بر ضرورت ایجاد پارک‌های علم و فناوری دریایی ساحلی تاکید کرد.

" دکتر احمد نوحه گر" معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران درخصوص اهمیت برگزاری این همایش اظهار کرد: امیدوارم این همایش بتواند گشایشی در بحث اقتصاد دریا ایجاد کند؛ متاسفانه تاکنون توجه جدی به این مهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد این همایش نوآوری و فناوری در حوزه دریا است، افزود: اگر بتوانیم پارک‌های علم و فناوری دریایی-ساحلی را در استان‌هایی چون هرمزگان راه‌اندازی کنیم می‌توان از طریق‌ نوآوری و فناوری محصولات دریا، زمینه‌ای برای توسعه اقتصاد دریا محور و دریا پایه ایجاد کنیم.

رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران درباره اهمیت جغرافیایی هرمزگان اظهار کرد: استان‌های ساحلی زیادی داریم اما هرمزگان بر دو پهنه آبی قرار گرفته است؛ در غرب و مرکز به خلیج‌فارس و در شرق به دریای عمان. این دو دریا نیز از جهت منابع غنی دریایی و نفتی جز دریاهای حائز اهمیت برای کشور است.

نوحه گر عنوان کرد: یک پیامی که این همایش برای کشورهای همسایه دارد این است که کشور ایران به دنبال صلح، آرامش و امنیت پایدار هم برای ایران هم برای کشور‌های همسایه است.

وی گفت: ما به صورت عالمانه می‌خواهیم از دریاهایی که به صورت مشترک با کشورهای همسایه داریم، استفاده کنیم؛ استفاده‌ای بهینه برای سلامت و پایداری اقتصادِ مردم تمام کشورهای حوزه خلیج فارس.

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش تکیه بر یک مرجعیت علمی با رویکرد رفاه آفرینی است، افزود: هدف دانشگاه تولید علم برای تولید ثروت بیشتر است؛ ما در مرزهای دانش خیلی خوب پیشرفت داشته‌ایم. در بحث فناوری باید تلاش بیشتری کنیم که موجب رفاه‌ آفرینی‌خواهد شد.

نوحه گر در پایان اظهار کرد: کاردانشگاه و مراجع علمی این است که به مسئولین در برنامه ریزی کشور کمک کنند؛ برگزاری این همایش می‌تواند نوید روز‌های مثبت در حوزه اقتصاد دریا را بدهد.

بازدید امروز: 4    بازدید کل: 946