دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید

برگزاری همایش بسیج اساتید در بندرعباس

برگزاری همایش بسیج اساتید در بندرعباس

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت استاد بسیجی شهید چمران  و روز گرامی داشت بسیج اساتید که با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های سراسر استان هرمزگان به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس و همت بسیج اساتید این استان برگزار شد.

دکتر احسان کامرانی در این مراسم با اشاره به زندگی سراسر مبارزه شهید چمران ، افزود: این شخصیت وارسته از ابتدای جوانی تا زمان شهادت ، با شناخت کامل از وقایع جهانی و مبارزه با ظلم و ستم ، بنای استکبار ستیزی را پایه ریزی کرد و آنچنان در این زمینه مصمم شد که تنها متعلق به یک جغرافیای خاص نبود و او یک مبارز تمام عیار متعلق به تمام مظلومان جهان بود که بنای مبارزه در جنگ های نامنظم را فراسوتر از مرزهای ایران آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شهید چمران به عنوان یک استاد و فرهیخته حوزه فیزیک پلاسما در بهترین و بزرگترین دانشگاه جهان خدمت می کرد ناگهان آرامش، آسایش و جایگاه شخصی را رها و برای عدالت خواهی وارد گود مبارزه با استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، درک اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان توسط شهید چمران را یکی از مهمترین شاخصه های شخصیتی وی دانست و افزود: با شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در راه هدف خویش به درجه رفیع شهادت نایل شد.

کامرانی با پرداختن به نقش استاد بسیجی و نقش آفرینی او در این شرایط حساس تاکید کرد: اساتید باید به نقش خود در جامعه واقف باشند و منطبق بر شعار «استاد بسیجی، جهاد تبیین و امیدآفرینی، اعتلای حکمرانی» حرکت رو به رشد خود را استمرار بخشد و با ایجاد امید آفرینی و کنار گذاشتن بی تفاوتی به رسالت مهم خود در حوزه جهاد تبیین ادای دین نمایند.

این استاد دانشگاه، حکمرانی اسلامی را یک مبحث بزرگ در حوزه دینی ، عقیدتی و علمی دانست و یادآور شد برای شکل بخشیدن به حکمرانی اسلامی  و برجسته نمودن آن در جامعه ، پرداختن  به موضوع علوم انسانی و متعالی ساختن آن در جامعه است.

وی از اساتید بسیجی خواست تا با استفاده از پتانسیل های موجود جامعه ، با راه اندازی اندیشکده های علمی و تحقیقاتی راه رشد و بالندگی را برای آینده کشور ترسیم کنند و با برزنامه ریزی درست و منسجم ، زمینه توسعه همه جانبه را در کشور فراهم آورند.

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان ، با اشاره به توانمندی های بالقوه استان هرمزگان، این استان را یک استان کم نظیر بلکه حتی بی نظیر در بسیاری از منابع و شاخص ها معرفی کرد و گفت : منابع عظیم نفت و گاز و صنایع پترو پالایش، فولاد، آلومینیوم،  صنایع دریای و حمل و نقل ، وجود 14 جزیره با کاربری ها متفاوت و حضور دو زیست بوم بزرگ خلیج فارس و دریای عمان ، میتواند با تولید انبوه ، بودجه چندین استان کشور را یکجا تولید نماید که نیازمند تلاش و کوشش اهالی علم و دانش است.

وی خواستار آینده پژوهی و بالفعل نمودن ظرفیت های مغفول در استان هرمزگان با ایجاد نقشه راه توسط بسیج اساتید شد و گفت: موقعیت ممتاز گردشی به عنوان دومین صنعت پولساز جهان بعد از صنایع نظامی و جلوتر از منابع نفت و گاز، بهره گیری از همه توان برای بالا بردن ظرفیت استفاده از حوزه اقتصاد دریا محور  و ... از جمله توانمندی های است که در این استان به وفور یافت می شود و به علت عدم بکارگیری ظرفیت دریا 85 درصد توانمندی ما در حوزه بهره برداری از دریا مغفول مانده است .

کامرانی نیروی متخصص و کارآمد انسانی را یکی از مهمترین مولفه های توسعه همه جانبه معرفی کرد و یادآور شد که از یاد نبریم آلمان بعد از جنگ جهانی دوم چگونه از خاکستر برخاست و و در اروپا نقش آفرینی نمود یا ژاپن چگونه با تکیه بر نیروی انسانی و بدون هیچ منابعی این همه توسعه یافته شده است ، پس ما نیز باید از جا برخیزیم و به نقش تاریخی خود در این برهه حساس عمل کنیم .

در ابتدای این برنامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهید چمران ، وی را استادی مبارز و صاحب علم و معرفت  معرفی کرد و گفت: شهید چمران،  بهترین شرایط زندگی را در زمان خودش رها ساخت و علم مبارزه با استکبار و رژیم منحوس صهیونستی  را بدست گرفت و مکتب مبارزه با استکبار را بنا نهاد .

محمد حسین رنجبر با اشاره به نقش شهید چمران در بیداری اسلامی کشورها گفت: امروز نقش اساتید دانشگاه به عنوان معلم و هدایتگر جامعه بسیار مهم و حساس است و باید با جهاد تبیین  به جنگ دشمن بروند و در توسعه همه جانبه کشور نقش آفرینی نمایند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد نیز در این گردهمایی با نگاه استراتژیک به مسائل سیاسی و امنیتی جهان  و نقش استادان بسیجی به عنوان مغزهای متفکر جریان ضد استکبار گفت: استادان باید با الگو برداری از راه و منش شهید چمران با آگاهی و هوشیاری به جنگ دشمن بروند و برنامه های آنان را در نطفه خفه نمایند.

هدایت الله امیری ، با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص قرار گرفتن جهان در پیچ تاریخی و تمامیت خواهی استکبار جهانی در این برهه زمانی افزود: امریکا با اهداف مختلف به دنبال تسلط بر جهان است و ایران به عنوان یک دشمن بزرگ اعتقادی  و ایدئولوژیک سد راه آمریکاست و امریکا می کوشد تا با حذف کشورهای بزرگ اقتصادی و نظامی  مثل چین و روسیه ، با ایران نیز به عنوان یک کشور بزرگ از نظر ایدئولوژیک مبارزه نماید .

وی افزود: امریکا جهان را به منزله یک دهکده جهانی می خواهد که خود کدخدای آن باشد و بتواند با تامین امنین رژیم غاصب و صهیونستی اسرائیل اهداف خود را در خاورمیانه دنبال نماید و منابع بزرگ نفت و گاز این منطقه را تحت تسلط و تاراج خود بگیرد .

امیری از استادان بسیجی خواست تا با قدرت تفکرو اندیشه ، برنامه ریزی منسجم و منظم در مقابل جنگ شناختی دشمن  همواره در موقعیت آماده باش قرار گیرند و اجازه خود نمایی دشمن را در هیچ عرصه ای ندهند.

شروع این برنامه با غبار روبی و گل افشانی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس آغاز و با تجلیل از اساتید نمونه بسیجی ادامه یافت و سپس این برنامه که مرتبط با برنامه کشوری حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی در دانشگاههای کشور برگزار می شد با ارتباط گرفتن با مرکز کشور با حضور استادان بسیجی سراسر کشور به صورت مجازی ادامه یافت.

 

 

6
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 1295