دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

در نخستین کنفرانس بین المللی اقتصاد دریاپایه در دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان : تلاش دانشگاه بر این محور است که خود را به عنوان قطب علمی اقتصاد دریاپایه در کشور و منطقه معرفی کند

رئیس دانشگاه هرمزگان : تلاش دانشگاه بر این محور است که خود را به عنوان قطب علمی اقتصاد دریاپایه در کشور و منطقه معرفی کند

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه جامع استان فعالیت در حوزه اقتصاد دریاپایه است و تلاش دانشگاه بر این محور است که خود را به عنوان قطب علمی اقتصاد دریاپایه در کشور و منطقه معرفی کند.

"مصطفی ظهیری‌نیا" با بیان اینکه هرمزگان و منطقه مکُران ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه دریا دارد از بندرشهید رجایی تا پالایشگاه‌های بزرگ نفتی و مناطق آزاد تجاری، افزود: به دلیل وجود جمیع این شرایط، دانشگاه هرمزگان طرح‌هایی را برای نقش آفرینی در قالب اتحادیه همکاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) آغاز کرده است.

وی در تشریح این طرح‌ها گفت: از جمله این طرح‌ها به گروه توانمندسازی زنان اتحادیه آیورا، حمایت از نامزدی ایران برای تصدی گروه اقتصاد آبی و گروه آکادمیک آیورا می‌توان اشاره داشت.

رئیس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه آیورا سازمانی بین‌المللی با ماهیت ساحلی-دریایی و اهداف اقتصادی-اجتماعی شامل ۲۳ کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه است، اظهار کرد: باتوجه به ریاست فعلی ایران بر گروه آکادمیک آیورا اولین قدم برگزاری چنین کنفرانسی در حوزه اقتصاد دریاپایه به میزبانی دانشگاه هرمزگان بود.

ظهیری‌نیا گفت: در این کنفرانس تلاش شده در پنل‌های مختلف به موضوعات انرژی‌های نو و تجدید پذیر، شیرین‌سازی آب دریا با کم‌ترین آلایندگی و کربن‌زدایی توجه کنیم. ضمن اینکه از موضوعات مهمی مانند شیلات، آبزی‌پروری، گردشگری و امنیت دریایی غافل نشدیم.

به گفته‌ی این مقام مسئول، تمام تلاش برگزارکنندگان بر این مبنا استوار بوده که فضایی حرفه‌ای برای ارائه آموزه‌های علمی، ظرفیت‌های موجود و پیشنهاداتی برای توسعه اقتصاد دریامحور در داخل کشور و در قالب گروه همکاری‌های آکادمیک آیورا و گروه اقتصاددریا محور آیورا ایجاد شود.

رئیس دانشگاه هرمزگان در پایان گفت: هدف نهایی انتفاع همگانی کشور و سایر کشورهای سازمان آیورا از موضوعات طرح شده است.

3
بازدید امروز: 5    بازدید کل: 685
captcha